Schrijftips: abstract of concreet?
Als je schrijft, een verhaal vertelt of uitleg geeft, is het goed om te weten wanneer je concreet en wanneer je abstract moet zijn. Daar...
Kopzorgen: een kop die klikt
Als je het – net als ik – vooral leuk vindt om mooie verhalen of goede blogs te schrijven, is het soms lastig om goede koppen te...
Oefening keigoede koppen schrijven
Tijd om een beetje te spelen. Hieronder vind je voorbeelden van titels waar je wel op moet klikken. Er staan ook zogenaamde ‘lijstjes-titels’...
Doe jij je wel eens anders voor dan je bent?
Ik ben aan het prutsen aan mijn ‘nieuwe website’ waarop ik alleen workshops en coaching aanbied. Na een hoop gedoe en geduld, begin ik...
Hoe maak ik mijn website vindbaar met contentmarketing?
Deze week rondde ik mijn opleiding tot wandelcoach af. Een praktijkgerichte opleiding die de coaches óók helpt met de marketing van hun...
Waarom unieke content zo belangrijk is
‘Wie heeft de huidige teksten van jullie website geschreven?’Deze vraag stel ik aan al mijn nieuwe klanten. Niet omdat ik er iets van vindt maar...
On stage
‘Vervelend,’ zegt mijn fysiotherapeut, ‘dit was je zevenentwintigste behandeling van dit jaar, dus vanaf nu moet je ze zelf gaan...
Waarom een webformulier zo kort mogelijk moet zijn
Natuurlijk, ik doe er ook aan mee, het ontfutselen van je e-mailadres om een mailinglijst op te bouwen. Als je een cursus wilt volgen, vraag ik...
Wat gebeurt er achter de schutting van de copywriter?
Veel mensen denken dat ze hun tekstproblemen wel even over de schutting van de copywriter kunnen dumpen, die er vervolgens een geordend pakketje van...
SPAM
Iedere keer als ik een blog heb geschreven, verstuur ik een nieuwsbrief. Ik twitter en zet het op Facebook. En dan begint de onrust. Ik kijk...
OPVALLEN IS TOCH HARTSTIKKE MOEILIJK?
Ik heb een afspraak met een klant. Hij weet het even niet meer met zijn blog. Of ik hem even overeind kan helpen. Met tips. Met een kritische blik....
LAAT GOOGLE ‘ZIEN’ WAAR JE FOTO’S OVER GAAN
Zoekmachines. Ze zijn verdomd handig; ik zou niet meer zonder kunnen. Enig idee hoe vaak jij een zoekopdracht intikt op een dag? Ik vaak in elk geval. Het zou dus dom zijn als ik zou zeggen dat we alleen voor de lezer schrijven, we hebben de zoekmachines nodig om vindbaar te zijn. Ik ga het nu even niet over de teksten hebben maar over de plaatjes. Foto’s afbeeldingen, tekeningen… ze zijn onmisbaar ter ondersteuning van je verhaal maar SEO-technisch
DE TAGLINE: ZO HELDER ALS WAT
Dat mijn bedrijfsnaam Tekststudio Schrijven en Schrappen niet erg handig was om als domeinnaam te kiezen met allemaal streepje ertussen, betekende...
PERSONAL BRANDING OF WIE BEN IK OOK AL WEER?
'Ik zat net op de wc en toen dacht ik: wie ben ik eigenlijk en waar kom ik vandaan?' Dat schijn ik als vijfjarige tegen mijn moeder gezegd te...
EEN LEKKERE CREATIEVE DOMEINNAAM: DOE MAAR NIET
Toen ik drie jaar geleden een bedrijfsnaam moest bedenken, moest dat natuurlijk een originele naam zijn. Eén die iets vertelde over mij. Over wat ik doe. Maar vooral: anders dan alle anderen.
Tot mijn verbazing stond iedere naam die ik bedacht al bij de KvK ingeschreven. Want zo was de volgorde die volgens mij het beste was: eerst een bedrijfsnaam kiezen, dan de rest. Iedere originele vondst bleek niet uniek.Dat wilde ik wél zijn: uniek en creatief.
Ik was blij toen bleek dat Schrijven en Schrappen nog niet ingeschreven stond. Deze naam én het originele voorvoegsel ‘Tekststudio’ moesten de juiste uitstraling geven aan mijn bedrijf.