Gooi je tekst over de schutting van de copywriter

en ontvang een wervende tekst terug

Reclameteksten moeten aan een aantal eisen voldoen, wil je er iets aan hebben. De tekst mag geen stijl– en spelfouten bevatten en moet makkelijk lezen. Maar dát is pas het begin.

Wanneer schrijven en schrappen inhuren?

– Als je zelf geen tijd, zin of voldoende kennis hebt om een boeiende en wervende tekst te schrijven

– Als je wilt dat je boodschap meteen helder en duidelijk is

– Als je geen gortdroge en saaie teksten wilt

– Als je echt unieke en sprankelende teksten wilt

– Als je niet bang bent voor een beetje humor

– Als je hoger in Google wilt scoren

– Als je tegen een deadline aanhikt

– Als je kosten wilt besparen

– Als je wilt opvallen bij jouw doelgroep

– Als je wil dat je teksten de identiteit van je bedrijf ondersteunen

Weet jij hoe je rekening moet houden met je doelgroep, de zoekmachine, het doel van de tekst?

Misschien is het toch een beter idee om je tekst over de schutting van een copywriter te gooien. Dan weet je zeker dat aan alle criteria voor een wervende tekst wordt voldaan.

Wat doet een copywriter achter die schutting?

Een freelance tekstschrijver brengt overzicht en structuur aan in je tekst. Ze stelt kritische vragen om de belangrijkste details boven tafel te krijgen en is soms stronteigenwijs – voor jouw bestwil.

Want jij hebt een eisenpakket. Je wil meer klanten, meer omzet of gewoon aardig gevonden worden. De tekstschrijver drukt voor jou op de goeie knopjes. En zorgt dat jouw tekst tekst de juiste tone of voice heeft. Eentje die de lezer aanspreekt maar die óók past bij het imago van jouw bedrijf.

Want de lezer, daar moet je het tenslotte van hebben

Een creatieve copywriter doet een stapje opzij om het doel niet uit het oog te verliezen en kan marketinggericht denken. Niet de leuke ideeën staan centraal, maar de doelgroep van de opdrachtgever. De tekst moet zorgen dat de lezer overgaat van Aandacht naar Actie.

Hoe de copywriter dat doet is voor jou niet belangrijk. Alleen het eindresultaat telt, zodat jij je bezig kunt houden met andere zaken die je aandacht vragen.

Is de tekst klaar? Dan komt de copywriter deze netjes aan je bureau afleveren. Je mag erop schieten, je verwonderen en vooral opgelucht ademhalen. Na een finale correctieronde is de klus geklaard. En jij hebt er (bijna) niets voor hoeven doen.

Je ‘eigen’ copywriter staat altijd voor je klaar

De eerste keer is even spannend maar daarna wil je niet meer anders. Binnen no-time staat je tekst online of naar de drukker. Met één telefoontje staat je ‘eigen’ copywriter de volgende keer weer voor je klaar.

Geen dwingend huwelijk, maar een open relatie met heldere afspraken die voor jou werken. Als je niet uitkijkt, hou je tijd over en moet je er een hobby bijnemen 😉

Je durft het bijna niet te vragen…

Het tarief van zo’n copywriter? Dat is geen geheim. Voor 85 euro per uur duik ik in jouw bedrijf. En je weet wat een goede tekst oplevert.

Een goede copywriter levert copy die geld oplevert. Dus kan het goedkoper? Ja, het kan altijd ergens goedkoper. Maar hou dan wel in je achterhoofd: When You Pay Peanuts, You’ll Get Monkeys.


 

Lotty orangeLotty Rothuizen | Schrijftraining en -coaching

Waarom schrijven we vaak alsof we een hete aardappel in de mond hebben? Of zo droog als een beschuitje met pindakaas? En hoe zorg je ervoor dat het hele team dezelfde schrijfstijl aanhoudt?

Iedereen kan beter leren schrijven en ik leer het je in 1 dag. Nou ja... eigenlijk in 2 dagdelen. Creatief, zakelijk, effectief en commercieel. Sneller, leuker, beter!