Blog

copywriting- en schrijftips

IEDEREEN DOET HET GEMIDDELD EEN KEER PER…

Bloggen. De meeste ondernemers die ik ken, krijgen al buikpijn bij de gedachte dat ze iedere maand een stukje moeten schrijven. Of iedere week. Je bent echt niet de enige. Die buikpijn is een symptoom van de angst die je voelt. Want je hebt nogal wat te verliezen: Je denkt dat je niets te vertellen hebt. Je denkt dat je niet kunt schrijven. Je denkt dat het vreselijk veel tijd kost. Je denkt dat je niet gelezen wordt. Je denkt dat je uitgelachen wordt.

Lees meer

SEO DOE JE ZELF

Schrijf zelf je webtekst. Waarom niet? Jij weet als geen ander wat je wilt vertellen, kent alle details en je vindt het hopelijk leuk om te doen! Omdat webteksten aan andere voorwaarden moeten voldoen dan bijvoorbeeld een brochure, is het slim om je daar van tevoren in te verdiepen. Je vindt hier een aantal handige tips en tooltjes waar je thuis mee aan de slag kan. Een website is nooit klaar. Je ziet ze steeds minder: statische websites. Dit zijn zeg maar

Lees meer

zoekwoordonderzoek, makkelijk uitgelegd

Welke zoekwoorden gebruikt de zoeker? Voordat je ook maar één letter op papier zet, adviseer ik je een zoekwoordonderzoek te doen. Als het goed is ken jij je bedrijf als geen ander. Je weet welk product of dienst je verkoopt en wat je daarover wilt vertellen. De kans is echter groot dat de woorden die jij gebruikt, helemaal niet zo logisch zijn voor bezoekers van jouw website. Wat jij moet weten is welke zoekwoordcombinaties de websitebezoeker

Lees meer

MET EEN GOEIE KOP BEREIK JE MEER

Gisteren stapte ik op de trein om een dagje op bezoek te gaan bij de man die mij heeft leren praten, lopen en fietsen. De man die mij les heeft gegeven. Geschiedenis, Godsdienst en Taal. En al die andere vakken die je krijgt op de basisschool. Hij kon prachtige...

Lees meer

HOE JE VAN RUZIE EEN KRACHTIGE INSPIRATIEBRON MAAKT

Daar zit je weer. Achter je laptop. Nog één keer Facebook checken. Nog één tweetje. Nog even koffie maken en dan begin je echt… Herkenbaar hoor: uitstelgedrag. Wij noemen het: gebrek aan inspiratie. En je wil je weten hoe ìk ermee omga? Goed. Maar ik waarschuw je; het komt neer op hard werken. Laten we eerst eens kijken wat inspiratie eigenlijk is. Inspiratie wordt in één adem genoemd met creativiteit. Inspiratie is bezieling.

Lees meer

ELKE DAG BLOGGEN? ALSJEBLIEFT NIET ZEG!

Mijn eerste vakantieweek zit er alweer op. Op het moment dat ik de deur achter me dichttrok, was ik los, wèg, vertrokken! Een week lang niet hoeven denken aan dagelijkse beslommeringen en zakelijke plannen. Een camping zonder internet: ik kan het iedereen aanbevelen! Je sluit er een hele wereld mee buiten en er gaat (zoals altijd) een andere wereld voor je open. Eenmaal thuis gekomen, bekeek ik vol afgrijzen mijn overstromende mailbox.

Lees meer

OMDAT IK HET WAARD BEN. JIJ TOCH OOK?

Vanmorgen had ik een ontmoeting met mezelf. In de spiegel van de kapper. Ik was niet de enige. Het is een kakofonie van geluiden in de salon: haardrogers, kwetterende dames, de slissende kapper (tongpiercing), telefoons en achtergrondmuziek. De aankomende vakantie is het onderwerp van gesprek. Ik bestudeer de uitgroei die een zwarte landingsbaan vormt op mijn hoofd en ik moet concluderen dat het grijs de overhand begint te krijgen.

Lees meer

Gratis e-book: Het oog wil ook wat.

  Ben jij er ook zo eentje? Die eigenlijk alleen in de vakantie boeken leest? Geen televisie. Geen telefoon. Geen laptop. Misschien zelfs geen internet. Pas dán heb je de rust om even iets te lezen. Geen zware literatuur natuurlijk. Ook geen saaie notities. Geen...

Lees meer

SEO SJABLOON VOOR JE WEBTEKST (DEZE TITEL IN H1 EN MAX. 65 TEKENS)

Begin met een inleidend stukje van ongeveer 3 zinnen. De inleiding moet prikkelen om verder te lezen en eigenlijk al weergeven waar dit stukje over gaat. Denk maar aan de omgekeerde piramide. (Inleiding van ongeveer 3 zinnen). Zoekmachine optimalisatie is niet ingewikkeld (Tussenkop H2 met synoniem). Hier gaan we het zoekwoord SEO nog eens lekker gebruiken. Maar niet te veel want dat leest natuurlijk niet lekker. Bovendien denkt Google dan

Lees meer

ZO SCHRIJF JE EEN NIEUWSBRIEF

Een beetje ondernemer komt er niet onderuit: het versturen van een nieuwsbrief of e-zine. En wat heerlijk voor de ontvanger dat het tegenwoordig verplicht is om het afmelden eenvoudig te maken: met 1 druk op de knop ben je van die boring verkooppraatjes af. Hoe kun je voorkomen dat je nieuwsbrief ongelezen de prullenbak ingaat? De waarheid is dat ik de wijsheid niet in pacht heb en vooral vind dat iedereen zijn eigen stem, kleur en toon moet

Lees meer

KONINGIN MET BALLEN

Afgelopen vrijdag had ik mijn eerste Lieve Lotty spreekuur. Tussen 2 en 3 zat ik klaar om dringende vragen te beantwoorden van mensen over hun website of nieuwsbrief. Ik vond het spannend. Niet vanwege de vragen maar ik was bang dat mijn vriend een geintje met mij zou uithalen. Dat ik bloedserieus zou zitten Skypen met iemand die later een collega van hem zou blijken te zijn. Lekker Lotty in de maling nemen…! Maar die angst was volkomen overbodig.

Lees meer

MIJN WEBSITE BEGRIJPT MIJ NIET

Zeg eens eerlijk: toen jij je eigen bedrijf startte, hoorde daar natuurlijk een website bij. Je vond een webbouwer die voor jou een website neerzette. Je bedacht wat teksten en voilà! Jarenlang heb je er niets meer aan hoeven doen. Makkelijk scoren was dat… Vroegah, ja! Nu voelt alles anders. Jij en je website, jullie zijn een beetje uit elkaar gegroeid 🙁 Die website van jou, leeft die nog een beetje? Ondertussen weet je dat je website hopeloos veroudert is,

Lees meer

Vijfsterren hotel: service met de hoofdletter S

Laatst had ik voor het eerst een ontevreden klant. Dat is schrikken maar het vraagt vooral om actie! Wat ging er mis, hoe los ik het op? Het ging om een typisch gevalletje van miscommunicatie waardoor de toon van de tekst anders was dan de klant had verwacht. Herschrijven dus! Inmiddels is het probleem gelukkig opgelost en is Restaurant Wolfslaar dik tevreden met de teksten op hun website en ben ik trots dat ik eraan heb mogen meewerken.

Lees meer

Social wattuh?

Een paar dagen geleden lag ik bij de fysiotherapeut te genieten van een keiharde massage, toen hij vroeg wat ik eigenlijk deed. Nou is het al niet gemakkelijke praten als je met je hoofd door zo’n gat in de bank naar beneden hangt. Maar als je dan ook nog verkouden bent, komt er helemaal geen verstaanbaar woord uit. ‘Ik schrijf voor internet en social media…’ Ten eerste sloeg mijn antwoord nergens op. Ik had mijn elevatorpitch, mijn marketingboodschap

Lees meer

Waarom al die tips lezen

als je jouw tekst gewoon over de schutting kan gooien?

06- 13 59 30 44 | [email protected] | Padakker 36, 4824SR, Breda

BTW nummer: NL 137187750 B01 | KvK 20169938

 Algemene Voorwaarden | rek.nr: NL55ABNA0831823070