Over jou
Laten we het eens over jou hebbenLet’s do this together
Laten we het eens over jou hebben.
Ik ken jou. Niet écht natuurlijk maar ik weet wat je hier komt doen.
De communicatie binnen jouw bedrijf laat te wensen over. Oude en nieuwe teksten worden gemakshalve aan elkaar geplakt. De huisstijl is onherkenbaar gemaakt door iedereen die ‘iets’ met de communicatie doet.
Of jouw boodschap, jouw ideeën, jouw ervaringen… je wil ze heel graag delen. Je wil er ‘iets’ mee. Je wil erover schrijven, anderen helpen en inspireren.
Je weet wat betere teksten jou kunnen opleveren (begrip, contact, waardering, meer tijd…) Toch komt het er steeds niet van.
Jouw excuses ken ik ook
– Op nummer 1 staat: tijdgebrek.
– Op nummer 2: geen focus.
– Op nummer 3: als je dan eindelijk de tijd hebt, de perfecte omstandigheden hebt gecreëerd en bent begonnen met de eerste zinnen, blijkt ineens dat je niet alleen bent.
Als een duveltje uit een doosje is hij/zij daar: jouw hoogstpersoonlijke innerlijke criticus. Hallo! 😈
Wat doen we met hem?
Eigenlijk geef ik hem hier liever geen podium maar je moet weten dat iedereen zijn eigen criticus heeft. Hij herhaalt vaak dezelfde dingen. Dingen als: ‘doe maar niet, jij kan dit niet’ en ‘dit slaat nergens op’ en ‘wat zouden anderen hiervan vinden?’ en ‘ga even googelen en kijken hoe anderen het doen die wél succesvol zijn’. Wij sturen de criticus niet weg, we geven hem een stoel (achterin).
Stop met aanmodderen
Je gaat toch maar even googelen op ‘schrijven voor het web’.Yes! Wat fijn: er zijn talloze tekstschrijvers die kant en klare templates delen. Uitleg in lijstjes, e-books, webinars. Voor je het weet heb je in de tijd die je had gereserveerd om nu ei-de-lijk te gaan schrijven, vooral zitten surfen.
Hoe kom je verder?
Door eerst je doel duidelijk te omschrijven. Wat wil je bereiken, wíe wil je bereiken? Als jij het doel weet, help ik je de juiste stappen te nemen. Of je nu zelf of met je team gaat schrijven óf het hele schrijfproces aan mij overlaat: we’re in this together!
Ik beloof je wel dat je creatiever wordt, dat schrijven weer leuk wordt. Dat je zelfvertrouwen krijgt. Dat je het lef gaat krijgen om te schrijven over álles wat jij maar wil.
#nofilter
Ik hou van no-nonsense als het om marketing gaat. Ik probeer alles zo simpel mogelijk te houden. Geen toeters en bellen als het niet nodig is en geen ‘trucjes’ om klanten te verleiden.
🤍 Lotty
Lotty Rothuizen | Schrijftraining en -coaching
Auteur van Opposites Attract
Ik schreef honderden blogs, webpagina's en SEO-teksten. Copywriting, nieuwsbrieven en social media teksten. Ik schreef over steunzolen, verzekeren en rijlessen. Over meubels, de zorg en de horeca.
Met mijn incompany schrijftraining deel ik mijn kennis en 11+ jaar ervaring om bedrijven te helpen die hun interne en externe communicatie naar een hoger niveau willen tillen. En dat gaat sneller dan je denkt!